فرارسیدن ماه شعبان مبارک

شعبان ماهی بسیار شریف و منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است.

پیامبر(ص) در مورد این ماه فرموده است: «شعبان ماه من است و ماه رمضان، ماه خدا. هر کس یک روز از ماه من را روزه بگیرد، من در قیامت شفیع او خواهم بود.»

پیامبر(ص) ماه شعبان را روزه می‌گرفت و آن را به ماه رمضان وصل می‌کرد.

هنگامی که ماه شعبان فرا می‌رسید امام سجاد علیه السلام اصحاب خود را فرا می‌خواند و درباره فضیلت این ماه سخن گفت.

امام آنگاه می‌فرمود:«هر کس برای محبت پیامبر(ص) و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را در روز قیامت مشمول کرامت خود می‌گرداند و بهشت را برای او لازم می‌شمارد.»

علاوه بر روزه که فضیلت بسیاری دارد، اعمال دیگری همچون نماز و اذکار و دعاها و استغفار نیز در این ماه وارد شده است که در کتاب شریف مفاتیح الجنان در فصل اعمال ماه شعبان ذکر شده است.

 

اعیاد خجسته شعبانیه:

سوم شعبان؛میلاد مبارک سومین امام معصوم، حسین بن علی حضرت اباعبدالله (ع)، سرور آزادگان جهان، دومین ثمره پیوند فرخنده على (ع) و حضرت فاطمه (س)، دختر پیامبر اسلام (ص) در خانه وحى و ولایت؛ روز پاسدار.
چهارم شعبان؛ میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، سمبل مقاومت و وفاداری در راه آرمان مقدس جهاد فی سبیل الله و پرچم گذشت و فداکارى و جانبازى در صحراى کربلا؛ روز جانباز.
پنجم شعبان؛میلاد مسعود زینت عبادت کنندگان و سرور نیایشگران، معصوم چهارم حضرت امام على بن الحسین زین العابدین صلوات الله و سلامه علیه.
نیمه شعبان؛ فرخنده‌ میلاد دوازدهمین پیشواى معصوم، حضرت حجة بن الحسن المهدى، امام عصر و زمان – عجل الله تعالى فرجه – گلشن‌‏‎ گل‏‎ فروز‏‎ مهر گیتی‏‎ آل‌‌محمد (ص)، مصلح الهى و طلایه‌دار رهایى بشر

سه نور آمد به عالم پر ز احساس
معطر هر سه از عطر گل یاس
سه نور تابناک آسمانی
حسین بن علی، سجّاد و عبّاس

سوم شعبان مصادف با هشتم فروردین1399، ولادت امام حسین علیه السلام، چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل العبّاس علیه السلام و پنجم شعبان میلاد امام سجّاد علیه السلام را به شما تبریک عرض می نماییم.

دست می گیرد
و دل می برد
و می بخشد
این حسین کیست
که این گونه عطایی دارد
درود بر شـما اي عباس هاي‌ حادثه کـه در جاده هاي‌ سرخ ایثار ودر مسیر ولایت، پاسدار ارزش هاي‌ انقلابید.
ای پاسداران !
از نفس سبز شماست که مرزهای وطن
خط اَمنِ زیستن را
به دور نقشه سرخ ایمان ترسیم می­کند..

درود و تبریک نثار پاسداران دلاور و غیور حاضر در کسوت مدیریت موسسه امام حسین علیه السلام ، و تبریک فراوان خدمت بزرگواران پاسدار، بمناسبت ولادت ارباب عشق و روز پاسدار، مستدام و بر قرار باشید.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20